.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پايان سال و افزايش هاي بي تاثير حقوق كارمندان
سعید نجاریان
پايان سال و افزايش هاي بي تاثير حقوق كارمندان


شمال نیوز:بي ترديد سال 91 سخت ترين سال معيشتي براي كارمندان و كارگران و بازنشستگان، اين سه قشر عظيم حقوق بگير جامعه در دهه گذشته بوده است. نرخ صعودي تورم در سال 91 كه بعد از انقلاب اسلامي فقط مشابه آن را در سال 74 لمس نموديم، كمر اقشار حقوق بگير جامعه را شكسته و در اين بين چشم همه اين عائله هاي دولت به تعيين درصد افزايش حقوق مي باشد.
طبق ماده 125 قانون مديريت خدمات كشوري دولت موظف است در پايان هر سال ضريب افزايش حقوق را حداقل به اندازه نرخ تورم اعلام شده از سوي بانك مركزي تعيين و براي تصويب به همراه قانون ساليانه بودجه به مجلس ارائه نمايد. در ابتداي سال 91 علي رغم اعلام نرخ 22 درصدي تورم از سوي بانك مركزي افزايش حقوق كارمندان 15 درصد اعلام شد، افزايشي كه عملا با توجه به دير كرد در ارائه بودجه از سوي دولت و مشكلات آن در مجلس در ميانة سال اعمال گرديد و ديگر هيچ تاثيري بر زندگي كارمندان و كارگران نداشت و آنچه در سال 91 هيچ افزايشي نداشت فقط و فقط حقوق كارمندان و كارگران بود !
هميشه با بالا رفتن نرخ تورم، كليه ارائه دهنده هاي خدمات و كالاها نسبت به افزايش قيمت ها اقدام مي نمايند و بخشي عمده اي از اين تورم را با بالابردن قيمتها جبران مي نمايند. در اين بين تنها كارمندان و كارگران از اين امر مستثني هستند و اين امكان براي آنها وجود ندارد.و اين درحاليست كه كارمندان در صف اول پرداخت ماليات مي باشند و به گواه تمامي آمارها بيشترين حجم پرداخت ماليات مربوط به كارمندان بوده است. در سالجاري مي بايست با توجه به اين تورم فزاينده و ويران كننده حداقل در سه ماهه سوم سال دولت به منظور جبران بخشي از مشكلات معيشتي كارمندان و كارگران نسبت به اين ترميم حقوق اقدام مي نمود، كه اين مهم انجام نگرديد و حال در پايان سال جاري كه بانك مركزي رسما ميزان تورم را بيش از 32 درصد اعلام نمود باز هم بحث افزايش حقوق بسيار پايين تر از اين نرخ مطرح ميگردد.
اما با مشاهده افزايش  بسيار صعودي قيمتهاي كالاهاي اساسي، سئوالي كه در ذهن همه ايجاد مي گردد اين است كه چرا نرخ تورم رسمي اعلام شده از سوي مراجع ذيربط هيچ گونهتناسبي با افزايش قيمتها ندارد؟
بانك مركزي براي اعلام نرخ تورم از يك بسته با بيش از 360 قلم كالا و خدمات استفاده مي نمايد كه بخش اعظمي از اين كالاها و خدمات هيچ تاثيري در زندگي روزانه ندارد و افزايشي نيز شامل آنها نشده و در مقابل آن بيست و يا سي قلم كالاي اساسي و مايحتاج عمومي مردم كه تاثير مستقيم و بسزايي در بالارفتن هزينه هاي زندگي دارد را ، بي اثر مي گذارد. به خوبي مي توان با مقايسه قيمتهاي كالاهاي اساسي نظير برنج، فراورده هاي لبني ، حبوبات ، شوينده ها و .... از اسفند سال گذشته تا اسفند سالجاري به افزايش 2 و يا 3 برابري قيمتها پي برد.
اكنون اقشار حقوق بگير با اين حجم از مشكلات عديده افزايش قيمتها در سال 91 و فشارهاي مالي و رواني كه به اين خانواده بزرگ وارد گرديده، بازهم غم بالارفتن ناچيز حقوق خود را داشته و چشم به تعيين اين درصدهاي بي تاثير افزايش حقوق دارند.
براستي افزايش حقوق 50 هزار توماني يك كارگري كه ماهانه 300 تا 400 صد هزار تومان دريافت مي نمايد و يا افزايش 60 هزار توماني حقوق يك كارمند كه 500 تا 600 هزارتومان دريافتي آن مي باشد با اين تورم 150 درصدي كالاهاي اساسي ، جزء پايين آوردن سهمگين قدرت خريد آنان چيز ديگري است ؟


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

احمدی 26 اسفند 1391
قرار بر این است همه اینها فروشگاه نزدیک خانه احمدی نژاد خرید کنند با قیمت بسیار ارزان آقای نجاریان نارحت نباش سختی همین صد سال اول است به قول قدیمی ها
نا شناس 26 اسفند 1391
واقعا حرف دل ما حقوق بگيرها است به خدا قسم اين افزايش حقوقها جز شرمندگي براي ما چيز ديگري نيست!
کارمند شرمنده زن و بچه 27 اسفند 1391
کارمندان همه دستگاهها حقوقشون زیاد شد الا پرسنل بازرگانی سابق سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان جالب توجه اینکه پرداختی حقوقشون به سال 89 برگشت . مبارک باد بهار . مبارک باد
یاور 28 اسفند 1391
سعید نجاریان = فرزند ساری
نا شناس 28 اسفند 1391
تیم فوتبال ما رو داغون کردی واسه شورای شهر کار ه خوبی نکردی
ورزشکار 28 اسفند 1391
آقای نجاریان اگه فکرمردم هستی به کاراصلیت که همون مدیریت فوتسال راه ساری هست برس که طرفداران اینهمه زجرنکشن
نا شناس 29 اسفند 1391
احسنت بر آقای نجاریان که سخن در کام مانده تمام حقوق بگیرها را زد باید بگویم با کمال تاسف و تاثر کارمندان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بیمارستانها حتی حقوق اسفند ماه را دریافت نکردند و در آخرین روز دست خالی به منزل رفتند. آنوقت دانشگاه علوم پزشکی دو سال است از سوی استانداری دستگاه برتر اعلام می شود؟؟؟؟؟
نا شناس 30 اسفند 1391
دوست عزیز معلومه که این آقای نجاریان را نمی شناسی ایشان کارشناس مسئول برنامه و بودجه یکی از ادارات کل استان است که فکر کنم بیش از 15 سال سابقه هم دارد من که چند سالی ایشان را می شناسم و بعضا در جلسات هم که دیدم از این دست مطالب را می گوید. لطفا همه چیز را به هم ربط ندهید. عزیز من کسی در رابطه با تخصصش مطلبی را بگوید چه ارتباطی به فوتبال و شورا دارد ؟با تشکر از مدیریت محترم سایت شمال نیوز
مهدی 30 اسفند 1391
یک جوری میگی اقشار حقوق بگیر امسال تحت فشار قرار گرفتند که انگار اقشار مشاغل آزاد نونشون تو روغن بود همه میدونن که کارمندان دولت وضعشون نسبت به دیگران امسال بهتر بود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.